Tisztelt Pincehelyiek!
A katasztrófavédelemről és a hozzá kapcsolódó egyes törvények módosításáról szóló 2011. évi CXXVIII. törvény (a továbbiakban: Kat.) 30. § (1) bekezdése szerint "a veszélyes anyaggal foglalkozó üzem telephelye szerint illetékes polgármesternek az üzemeltetővel és az iparbiztonsági hatósággal együttműködve külön jogszabályban meghatározottak szerint biztosítania kell, hogy a lakosság véleményt nyilváníthasson az új veszélyes anyagokkal foglalkozó üzem építésére, vagy a már működő veszélyes anyagokkal foglalkozó üzem tevékenységének jelentős változtatására vonatkozó engedély kiadása előtt."
A veszélyes anyagokkal kapcsolatos súlyos balesetek elleni védekezésről szóló 219/2011. (X. 20.) Korm. rendelet (a továbbiakban: R.) 21. § (2) bekezdése alapján "a biztonsági jelentést hirdetményi közzététel útján 21 napig - a nemzetgazdasági szempontból kiemelt jelentőségű beruházások megvalósításának gyorsításáról és egyszerűsítéséről szóló törvény alapján kiemelt jelentőségű üggyé nyilvánított beruházások esetén 15 napig - hozzáférhetővé kell tenni, ezen idő alatt az érintett nyilvánosság azokhoz észrevételeket tehet."
A fentiekkel kapcsolatban - a R. 10. melléklet 6. pontjában meghatározott tartalommal - az alábbi hirdetményt teszem közzé:
1. A veszélyes anyagokkal foglalkozó üzem telepítési vagy működési helye, a veszélyes tevékenység rövid leírása, a veszélyes anyagokkal foglalkozó üzemben, az üzem környezetében történő fejlesztés, projekt tárgya:
Cégadatok:
Cégnév: Prímaenergia Zrt.
Székhely: 1117 Budapest, Alíz u.3.
Telephely: Prímaenergia Zrt. Pincehelyi Tároló üzem
Cím: 7084. Pincehely, Dózsa Gy. u. 33.
A SÚLYOS BALESETEK MEGELŐZÉSÉVEL KAPCSOLATOS CÉLKITŰZÉSEK:
A PRÍMAENERGIA ZRt. - mint piacvezető pébégáz szolgáltató - célja, hogy a hazai piacot, magas színvonalú szolgáltatásokat nyújtva, szabványos minőségű pébégázzal folyamatosan és biztonságosan ellássa.
A fenti cél elérése érdekében az ügyvezetés elkötelezi magát:
• A termelési és szolgáltatási folyamatok veszélyességének csökkentésére, ezen belül:
• A veszélyes anyagokkal kapcsolatos súlyos balesetek kockázatának alacsony szinten tartására,
• A veszélyes anyag felhasználás ésszerű minimalizálására,
• A berendezések és technológiák biztonságos működtetésére
• A szennyezőanyag és hulladék kibocsátás mérséklésére
• A dolgozók, az épített és a természetes környezet védelmének növelésére, ezen belül:
• A dolgozókat érő káros hatások mérséklésére,
• Az épített környezet védelmére
• A természetes környezet megóvására
A vezetőség minden munkavállalótól elvárja a biztonsági irányítási rendszer tökéletesítésében és a biztonságpolitika megvalósításában való hatékony együttműködést. Teszi ezt annak érdekében, hogy a Prímaenergia Zrt tevékenységének végzése során környezetkímélő, biztonságos és színvonalas szolgáltatással elnyerje fogyasztói és a társadalom széles rétegeinek bizalmát.
2. A biztonsági jelentés, vagy a biztonsági elemzés, vagy a fejlesztéshez kapcsolódó dokumentációk, tervek hol és milyen időpontokban tekinthető meg:
A biztonsági jelentés megtekinthető:
- A www.pincehely.hu honlap a Hivatal/Hivatalos hirdetmények/Felhívások, tájékoztatók menüpontjában az alábbi linken keresztül:
- A Pincehelyi Polgármesteri Hivatalban (7084 Pincehely, Kossuth Lajos utca 81.).
3. Arról szóló felhívás, hogy a biztonsági jelentéssel, vagy a biztonsági elemzéssel, és a fejlesztéshez kapcsolódó dokumentációkkal, tervekkel kapcsolatosan a település jegyzőjénél írásbeli észrevételeket lehet tenni, megadva annak végső határidejét:
A biztonsági jelentéssel kapcsolatos írásbeli észrevétel Pincehely Nagyközség Jegyzőjénél tehető az alábbi úton:
- e-mail-ben: a jegyzo@pincehely.hu címre elküldve, és/vagy
- postai úton vagy személyesen leadva: a Pincehelyi Polgármesteri Hivatal (7084 Pincehely, Kossuth Lajos utca 81.) szám alatt.
Az észrevételek leadásának végső határideje: 2021. október 29. (péntek) 13 óra 30 perc.
4. A polgármester a veszélyes anyagokkal foglalkozó üzemmel kapcsolatosan hol és mikor tart közmeghallgatást:
A Kat. 33. § (1) bekezdése alá nem eső engedélykérelem esetében nem kell közmeghallgatást tartani, de a biztonsági jelentéshez tett észrevételek a hirdetményi közzététel lezárását követő 8 napon belül megküldésre kerülnek a hatóság területi szervének.
5. A hatóság elérhetősége, kapcsolattartási adatai:
Tolna Megyi Katasztrófavédelmi Igazgatóság
7100 Szekszárd, Wesselényi utca 15.
Telefon: +36-74/504-700
Fax: +36-74/504-712
E-mail: tolna.titkarsag@katved.gov.hu
Hivatali kapu azonosító: TMKVI (KRID: 608441175)
6. Az engedélyezési eljárás ügyintézési határideje, valamint az eljárás lehetséges lezárásainak típusai, illetve további releváns információk:
A folyamatban lévő engedélyezési eljárás határideje: 70 nap (a Kat. 26. § (1a) bekezdése szerint.
Jelen eljárásban az engedélyezési eljárás határideje: 2021. december 9.
Jelen hirdetmény közzétételének ideje: 2021. október 8.
Piringer József
polgármester